agenda · Fundació Propedagògic · Fundació Propedagògic
MAIG 10h
SALA PAU GIL. RECINTE MODERNISTA DE SANT PAU
#ÀgoraDeDrets sobre el dret a l'educació
Contribueix amb les teves reflexions i propostes al Pla de Drets Humans de Catalunya del Síndic de Greuges i l'Institut de Drets Humans de Catalunya. El Pla de Drets Humans es debatrà al Parlament amb la voluntat de generar un compromís públic amb les polítiques per fer-los efectius.
MAIG 9h
COPEC BARCELONA
Píndola Pedagògica "Valor del Pedagog/a i Psicopedagog/a a l'escola: competències, funcions i experiències"
Des de la Vocalia de Pedagogia i Escola, s'impulsa aquesta píndola pedagògica, en format de taula rodona, amb la finalitat de posar en valor les funcions específiques del pedagog/a i psicopedagog/a en l'àmbit escolar i per a què es puguin identificar de les què es desenvolupen diluïdes en les necessitats dels centres educatius. Aquesta píndola pedagògica té per objectiu identificar, visibilitzar i donar a conèixer la vàlua del pedagog/a i del psicopedagog/a a les escoles.
MAIG 8:30h
COL·LEGI OFICIAL D'AGENTS COMERCIALS DE BARCELONA
FIET 2019
Fòrum Internacional d'Educació i Tecnologia

L'evolució de la tecnologia i, concretament, la Intel·ligència Artificial ens situa davant nous escenaris que des dels entorns educatius hem d'analitzar per a plantejar les nostres accions en relació al futur de l'educació.

El lema d'aquesta edició FIETxs2019, "La Intel·ligència Artificial en l'Educació", s'adapta als objectius generals del FIET i segueix el camí iniciat en edicions anteriors: reflexionar i fer propostes de caràcter transformador a partir dels resultats de la recerca i de les evidències que aquesta ens aporta. #FIETxs2019
JUNY 9:52h
SALA SANT DOMÈNEC, CATEDRAL DE SANTA MARIA D'URGELL, CAPELLA DE LA IMMACULADA I CENTRE TECNOLÒGIC (CETAP)
9è Congrés d'Educació i Entorn
Aquest any 2019 se celebra la 9a edició del Congrés d'Educació i Entorn de la Seu d'Urgell. El Congrés d'enguany té el propòsit de centrar-se a l'entorn del concepte de transformació educativa, a partir del qual es posa l'accent en les xarxes i el lideratge pedagògic com a elements cabdals per a la millora i la qualitat del sistema educatiu.

El Congrés d'Educació i Entorn, organitzat conjuntament pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, el Govern d'Andorra, l'Ajuntament de la Seu d'Urgell i el Consell Comarcal de l'Alt Urgell, tindrà lloc durant els dies 30 i 31 de maig i 1 de juny.
JUNY 10h
CAMPUS POBLENOU DE LA UNIVERSITAT POMPEU FABRA
Participa al taller edcamp sobre gènere, tecnologia i educació!
El dissabte 1 de juny, en el marc del Women in Technology Day, et convidem a viure amb nosaltres un taller vivencial on experimentaràs la metodologia edcamp i t'emportaràs un munt d'aprenentatges i recursos al voltant del Gènere, la Tecnologia i l'Educació.

Es farà al Campus Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra, de 10 a 15 h. L'equip del projecte Edcamp-Fundació Jaume Bofill impulsa aquest taller, que serà facilitat per mentores i mentors de la Xarxa de Mentoria Edcamp. Més informació.
JUNY 10:03h
PALAU MACAYA, OBRA SOCIAL "LA CAIXA"
Mestres que aprenen: què funciona en la formació permanent del professorat?
El professorat és la pedra de toc del sistema educatiu. La recerca internacional fa temps que ho ha demostrat: de totes les variables escolars que incideixen en els resultats acadèmics de l'alumnat, aquella que es mostra més rellevant és el factor docent. És el conegut "efecte mestre", un efecte que s'ha observat especialment significatiu entre l'alumnat desafavorit.

Per tant, un professorat ben preparat, un professorat de qualitat és una garantia d'èxit per al sistema i les oportunitats educatives dels seus alumnes... Segueix llegint.