agenda · Fundació Propedagògic · Fundació Propedagògic
SETEMBRE 10h
ESCOLA OCTAVIO PAZ (BARCELONA)
Jornada 'Construïm avui l'educació de demà'
T'agradaria iniciar el curs amb nous projectes sota el braç? T'has preguntat mai com gamificar una activitat educativa? T'has plantejat aplicar noves estratègies d'avaluació a l'aula? Vols aplicar a la teva pràctica educativa elements tecnològics i artístics? T'oferim la possibilitat de cocrear nou projectes amb nosaltres! Durant anys hem estat imaginant com serà l'educació demà, ara volem començar a construir-la amb tu! Des de la Plataforma Educació Demà, un projecte enfocat als actors d'innovació en educació i a les seves experiències per tal de compartir, inspirar i aprendre noves solucions i iniciatives educatives, estem preparant un esdeveniment únic per a tu, per a docents i educadors de tot el país, en el que podràs cocrear d'una forma senzilla i reptadora un projecte educatiu. Més info.
OCTUBRE 18h
PALAU ROBERT (BARCELONA)
"Com t'ha anat avui l'escola?"
CICLE: QUÈ FUNCIONA EN EDUCACIÓ. "Com t'ha anat avui l'escola?" Què funciona en l'acompanyament familiar a l'escolaritat. És important conèixer si aquests programes funcionen. O més concretament, quin tipus de programa funciona millor i per a qui. I, sobretot, reflexionar sobre com podem avançar a casa nostra cap a programes d'acompanyament familiar a l'escolaritat més efectius. Aquests interrogants són a la base del debat públic que aquí presentem. Més info.
OCTUBRE 10h
Nous Edcamps! EdcampSummit 2018!
Els propers edcamps t'esperen: participa-hi! L'Edcamp Summit 2018 ja està aquí. A la segona trobada anual d'edcampers celebrarem els dos anys del moviment edcamp, i ho farem amb una jornada on, a més de construir comunitat edcamp, ens emportarem un munt d'aprenentatges i vivirem un nou format edcamp!

Vols conèixer tots els edcamps que s'han impulsat a Catalunya fins ara? Descobreix-los aquí.
OCTUBRE 18h
PALAU ROBERT (SALA COTXERES) BARCELONA
Orientació i assessorament en l'àmbit educatiu: com millorar les trajectòries d'èxit de l'alumnat?
Què sabem sobre l'efectivitat d'aquestes intervencions? Quines funcionen millor? En quines condicions? Per a quins col·lectius? I, sobretot, com podem fer per avançar cap a sistemes, dispositius i programes d'orientació educativa més efectius en el curt i en el llarg termini a casa nostra? Més info.
NOVEMBRE 17h
BANYOLES
Taula rodona sobre l'ús i abús de les noves tecnologies
Programa del cicle Eduquem en família, que aquest curs arriba a la novena edició. L'obre una taula rodona sobre l'ús i abús de les noves tecnologies (8 de novembre, auditori de l'Ateneu).

Expliquen els organitzadors que la idea d'Eduquem en família va néixer per la necessitat d'unificar les xerrades per a pares i mares que organitzaven les AMPA, que a vegades coincidien, tant en dates com en temes. La iniciativa –asseguren– ja està ben consolidada. Confirmar hora de l'acte.
ABRIL 17h
BANYOLES
"El poder dels contes i les narracions per descobrir qui som"
Xerrada "El poder dels contes i les narracions per descobrir qui som" del cicle Eduquem en família. (4 d'abril, escola de Can Puig)