agenda · Fundació Propedagògic · Fundació Propedagògic
OCTUBRE 10:59h
Participa al primer Edcamp amb mirada intergeneracional!
L'objectiu de l'Edcamp Envelliment és crear un espai de reflexió sobre el procés d'envelliment a partir de l'intercanvi d'experiències, vivències i coneixements des d'una mirada intergeneracional i educadora.

A quines persones va dirigit? A persones grans, a professionals de l'atenció a les persones grans, a professionals de l'àmbit educatiu, a estudiants de l'atenció socio-sanitària, a familiars i a persones cuidadores i a tothom que hi estigui interessat.
OCTUBRE 10:57h
COSMOCAIXA
Jornada de posada en marxa del programa CUEME. Curs 2019 - 2020
Adreçat a tènics i docents participant en el programa Cultura emprenedora a l'escola (CUEME).
OCTUBRE 11h
PALAU MACAYA, OBRA SOCIAL "LA CAIXA"
Aprenent per projectes: estratègies i programes que funcionen
Què ens diu aquesta evidència? En quina mesura funciona l'aprenentatge basat en projectes? Quines són les característiques dels programes amb més impacte? Per a qui són més efectius aquests programes? És recomanable estendre aquesta pràctica educativa a Catalunya?

La finalitat del debat que aquí anunciem és donar resposta a aquests interrogants. El debat serà presentat per Marc Balaguer, Director d'Ivàlua, i moderat per Ismael Palacín, Director de la Fundació Jaume Bofill. Més informació.
OCTUBRE 11:01h
SALA TEATRE DEL CCCB, BARCELONA
Vols conèixer i debatre sobre Educació a l'hora?
Per afrontar els reptes educatius d'avui cal superar el debat entre jornada contínua i jornada partida i construir uns horaris propis del segle XXI: més saludables, més equitatius i que milloren els aprenentatges.

La Fundació Jaume Bofill i la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica han elaborat una proposta d'horari escolar per al país, a la llum dels reptes educatius i socials d'avui.

A Catalunya el debat sobre com han de ser els horaris escolars ha estat present al llarg d'aquestes darreres dècades en molts àmbits de la comunitat educativa, alguns recollits en documents com "Per un horari i jornada escolar: pedagògicament positius, laboralment raonables i socialment satisfactoris", elaborat pel MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) l'any 1993, o els textos del Consell Escolar de Catalunya (CEC) sobre el calendari i la jornada escolars (2002 i 2009). Els últims anys, però, el debat sobre els temps educatius ha estat molt condicionat per la pugna entre mantenir la jornada partida tradicional o instaurar l'horari continu matinal, obviant l'existència d'altres opcions possibles. Més informació.